TORQ Hypotonic

image01

  • Łączone węglowodany przenośne
  • Część Systemu uzupełniania energii TORQ
  • 5 elektrolitów
  • Tempo nawadniania najszybsze z możliwych
  • Znacznie lepszy od tabletek elektrolitowych

 

 

 

Charakterystyka produktu

TORQ Hypotonic to delikatnie aromatyzowany napój nawadniający, którego zadaniem jest przede wszystkim zoptymalizowanie dostarczania do organizmu płynów i elektrolitów. Produkt ten jest dostępny w trzech delikatnie naturalnie aromatyzowanych wersjach (smaki: cytrynowy, mandarynkowy i arbuzowy).

TORQ Hypotonic jest sprzedawany w poręcznej plastikowej butelce z nakrętką, zawierającej 6 saszetek po 18 g produktu każda. Zawartość saszetki należy zmieszać z wodą, aby otrzymać optymalną dawkę 500 ml napoju nawadniającego, przeznaczonego specjalnie na sytuacje, gdy zawody/trening trwają nie dłużej niż godzinę i przewiduje się dużą utratę wody przez pocenie.

TORQ Hypotonic można również wykorzystać jako element Systemu uzupełniania energii TORQ podczas dłuższych zawodów, a poręczna butelka zawierająca 6 saszetek sprawia, że wożenie jej ze sobą jest bardzo łatwe – idealnie mieści się w tylnej kieszeni kolarskiej koszulki.

image02

Każda saszetka zawiera tylko 15 g (0,5 jednostki TORQ) węglowodanów, czyli niewiele kalorii (60 kcal w 500 ml). A to oznacza, że osiągnięcie optymalnego poziomu energii podczas długotrwałego wysiłku przy zastosowaniu tylko tego produktu jest dosłownie niemożliwe, ponieważ wymagałoby spożycia 2-3 litrów płynów! To ważne, aby przeczytać i zrozumieć informacje dotyczące Systemu uzupełniania energii TORQ, a podczas długich sesji wytrzymałościowych spożywać wystarczająca liczbę jednostek TORQ pod postacią produktów o zwartej konsystencji (żel TORQ, baton TORQ i nowe cukierki TORQ Chew) równolegle z TORQ Hypotonic.

Nasza porada: przy dłuższym wysiłku, gdzie niezbędne jest zarówno uzupełnianie energii, jak i nawadnianie, stosuj napój TORQ Energy. Ponieważ jest to napój izotoniczny, zapewnia lepszą równowagę między uzupełnianiem energii i nawadnianiem. Oczywiście wybór należy do Ciebie – najważniejsze jest przyjmowanie 2-3 jednostek TORQ na godzinę. Niektórzy wolą delikatniejszy smak i konsystencję TORQ Hypotonic. Należy pamiętać jednak o zrozumieniu i przestrzeganiu zasad!

Stosowanie produktu

TORQ Hypotonic jest sprzedawany w poręcznej plastikowej butelce z nakrętką, zawierającej 6 saszetek po 18 g produktu każda. Każda saszetka zawiera produkt do sporządzenia 500 ml napoju TORQ Hypotonic (3 litry napoju z jednego opakowania).

Oderwij narożnik saszetki TORQ Hypotonic i przesyp jej zawartość do 500 ml wody. Jeśli korzystasz z butelki o pojemności 500 ml, pamiętaj aby pozostawić trochę miejsca na w celu ułatwienia wymieszania produktu. Energicznie wstrząśnij. Nie dodawaj wody do proszku, tylko proszek do wody.

Szczegółowe dane produktu

Aby jakikolwiek napój/roztwór skutecznie nawodnił organizm, musi zostać szybko wchłonięty przez organizm. Jednym z głównych czynników wpływających na tempo wchłaniania jest prędkość, z jaką płyn może pokonać ścianę jelita cienkiego i dotrzeć do krwiobiegu. Płyny są wchłaniane prawie wyłącznie w jelicie cienkim. Odbywa się to z wykorzystaniem dwóch głównych mechanizmów, jakimi są: transport bierny i transport ułatwiony.

Transport bierny: Woda przemieszcza się w jelicie cienkim na skutek osmozy, która jest wynikiem różnicy ciśnień pomiędzy roztworem znajdującym się w jelicie cienkim i krwiobiegiem. Cząsteczki wody pokonują półprzepuszczalną membranę (ściana jelita) przez kanaliki nazywane akwaporynami. Poniższa animacja przedstawia proces transportu biernego:

Transport ułatwiony: Woda może także zostać wchłonięta do organizmu w jelicie cienkim w wyniku wchłaniania węglowodanów i sodu, w procesie transportu aktywnego. Węglowodany, takie jak glukoza, są wchłaniane za pośrednictwem konkretnego transportera sodowo-glukozowego – SGLUT1. Transporter działa jak przenośnik taśmowy do glukozy i sodu, transportując ich cząsteczki przez ścianę jelita cienkiego bez potrzeby zachodzenia osmozy. Cząsteczkom węglowodanów i sodu transportowanym przez SGLUT1 towarzyszą duże ilości płynu, co znacznie wspomaga nawadnianie. Wraz z każdą cząsteczką glukozy i sodu, SGLUT1 transportuje przez ścianę jelita 260 cząsteczek wody (Loo, Zeuthen, Chandy & Wright, 1996 r.: odwołanie nr 5). Poniższa animacja przedstawia proces transportu ułatwionego w połączeniu z transportem biernym:

Roztwór hipotoniczny stanowi najszybszy możliwy sposób nawodnienia: W sytuacjach, gdy występuje bardzo mocne pocenie podczas krótkotrwałego wysiłku (do 60 minut), np. trening turbo w pomieszczeniu, sesja interwałowa w pomieszczeniu, trening spinningowy czy krótkie zawody podczas upałów, nawadnianie z użyciem TORQ Hypotonic zapewnia doskonałą wydajność, lepszą niż inne systemy energetyczno-nawadniające.

Roztwór hipotoniczny zapewnia znacznie więcej korzyści niż tabletki elektrolitowe: Jesteśmy przeciwnikami sprzedawania tabletek elektrolitowych – z różnych powodów. Poświęć chwilę, kliknij TUTAJ i przeczytaj nasz bardzo popularny artykuł. Mówiąc w skrócie – nie podoba nam się fakt, że te tabletki nie działają tak, jak oczekiwałby użytkownik. W OGÓLE nie zawierają węglowodanów, więc roztwór może być wchłaniany tylko za pośrednictwem transportu biernego. Jak wykazaliśmy powyżej, węglowodany są konieczne dla transportu ułatwionego.

image05

Fakt, że tabletki elektrolitowe nie zawierają węglowodanów oznacza, że muszą być słodzone sztucznie, a takim praktykom TORQ stanowczo się sprzeciwia. Zawierają również środki pieniące, które nie są potrzebne, jeśli napój jest sprzedawany postaci proszku zamiast tabletki. Wiele napojów, w tym także te tabletki, zawiera barwniki, których również nie stosujemy w TORQ.

Nasz główny zarzut względem wobec tabletek elektrolitowych dotyczy jednak tego, że nie zawierają one węglowodanów co oznacza, że nie oferują żadnych korzyści z zakresu uzupełniania energii, a naszym zdaniem klienci nie są o tym wyraźnie informowani. Jedna porcja TORQ Hypotonic zawiera 15 g łączonych węglowodanów przenośnych (60 kcal). Wyraźnie informujemy, że to nie wystarczy do optymalnego uzupełniania energii podczas dłuższego wysiłku (należałoby wypić 3 litry) – jednak to dużo lepiej niż brak węglowodanów.

Podsumowując, tabletki elektrolitowe nie nawadniają organizmu, nie dostarczają energii i zawierają sztuczne substancje słodzące. Więc co właściwie robią? Jeśli Twoim nadrzędnym celem jest nawodnienie, zastosuj produkt TORQ Hypotonic, ponieważ działa. Jeśli wysiłek trwa dłużej niż godzinę lub czekają Cię intensywne treningi, zapoznaj się z Systemem uzupełniania energii TORQ i wybierz produkty odpowiednie do swoich potrzeb. Zawsze możesz też do nas zadzwonić, aby się poradzić. To należy do zakresu naszych usług.

image04

Czysta woda: Czysta woda to kiepski środek nawadniający. Czysta woda powoduje wzdęcia z powodu słabego wchłaniania, a także tłumi sygnały pragnienia, co prowadzi do zmniejszenia chęci picia. Ponadto stymuluje produkcję moczu i jest nieefektywnie zatrzymywana w organizmie. Węglowodany i elektrolity zawarte w TORQ Hypotonic, eliminują te problemy.

Łączone węglowodany przenośne: W produkcie TORQ Energy zastosowano mieszankę pochodnych glukozy z fruktozą w proporcjach 2:1, o której mowa w licznych publikacjach zweryfikowanych badań (szczegóły na dole tej strony). Źródłem węglowodanów w TORQ Hypotonic jest dekstroza (2 powiązane cząsteczki glukozy) i fruktoza. Udowodniono ponad wszelką wątpliwość, że ta mieszanka węglowodanów dostarcza energii szybciej niż jakakolwiek inna kombinacja węglowodanów lub preparatów zawierających źródła pojedynczych węglowodanów. Obejrzyj dwa króciutkie klipy poniżej. Pokazują, że mieszanka pochodnych glukozy z fruktozą w proporcjach 2:1 dostarcza ponad 40% więcej węglowodanów do krwi na godzinę niż pojedyncze źródło glukozy (następna najlepsza opcja).

grafika1 glukoza

grafika2 glukaza i fruktoza

Informacje o wartościach odżywczych

Składniki (Smak cytrynowy): Dekstroza, fruktoza, kwas cytrynowy, naturalny aromat (3%), elektrolity (sód, chlor, mleczan wapnia, chlorek potasu, węglan magnezu)

 

 

na porcję 18 g

na 100 g

Wartość energetyczna (kJ)

258

1434

Wartość energetyczna (Kcal)

61

337

Tłuszcz (g)

0

0

w tym tłuszcze nasycone (g)

0

0

Węglowodany (g)

15

84

w tym cukry (g)

15

82

Błonnik (g)

0

0

Białko (g)

0

0

Sól (mg)

0,7

3,9

Chlor (mg)

481

2670

Sód (mg)

275

1526

Potas (mg)

63

350

Wapń (mg)

37

206

Magnez (mg)

6

32

 

Informacje dla alergików: Nie zawiera alergenów. Do produkcji nie użyto składników zawierających gluten.

Bez konserwantów // Bez barwników // Bez sztucznych substancji słodzących // Naturalny aromat // Bez środków pieniących

Przetestowany zgodnie z normą ISO 17025 na obecność substancji zabronionych.

 

Składniki (Smak mandarynkowy): Dekstroza, fruktoza, kwas cytrynowy, naturalny aromat (3%), elektrolity (sód, chlor, mleczan wapnia, chlorek potasu, węglan magnezu)

 

 

na porcję 18 g

na 100 g

Wartość energetyczna (kJ)

262

1455

Wartość energetyczna (Kcal)

62

342

Tłuszcz (g)

0

0

w tym tłuszcze nasycone (g)

0

0

Węglowodany (g)

15

85

w tym cukry (g)

15

83

Błonnik (g)

0

0

Białko (g)

0

0

Sól (mg)

0,7

3,9

Chlor (mg)

481

2670

Sód (mg)

275

1526

Potas (mg)

63

350

Wapń (mg)

37

206

Magnez (mg)

6

32

 

Informacje dla alergików: Nie zawiera alergenów. Do produkcji nie użyto składników zawierających gluten.

Bez konserwantów // Bez barwników // Bez sztucznych substancji słodzących // Naturalny aromat // Bez środków pieniących

Przetestowany zgodnie z normą ISO 17025 na obecność substancji zabronionych.

 

Składniki (Smak arbuzowy): Dekstroza, fruktoza, kwas cytrynowy, naturalny aromat (3%), elektrolity (sód, chlor, mleczan wapnia, chlorek potasu, węglan magnezu)

 

 

na porcję 18g

na 100 g

Wartość energetyczna (kJ)

262

1455

Wartość energetyczna (Kcal)

62

342

Tłuszcz (g)

0

0

w tym tłuszcze nasycone (g)

0

0

Węglowodany (g)

15

85

w tym cukry (g)

15

83

Błonnik (g)

0

0

Białko (g)

0

0

Sól (mg)

0,7

3,9

Chlor (mg)

481

2670

Sód (mg)

275

1526

Potas (mg)

63

350

Wapń (mg)

37

206

Magnez (mg)

6

32

 

Informacje dla alergików: Nie zawiera alergenów. Do produkcji nie użyto składników zawierających gluten.

Bez konserwantów // Bez barwników // Bez sztucznych substancji słodzących // Naturalny aromat // Bez środków pieniących

Przetestowany zgodnie z normą ISO 17025 na obecność substancji zabronionych.

Uwaga: Składniki odżywcze wskazane dla roztworu 500-1000 ml dotyczą zalecanego 6% roztworu izotonicznego. 100 g to zawartość suchego proszku przed rozpuszczeniem.

Produkt TORQ Hypotonic jest sprzedawany w poręcznej plastikowej butelce z nakrętką, zawierającej 6 saszetek po 18 g produktu każda (z każdej saszetki uzyskuje się 500 ml roztworu).

Odwołania w badaniach:

  1. Baker, L., Jeukendrup, AE. (2014 r.) Optimal Composition of Fluid-Replacement Beverages. Comprehensive Physiology, 4:575-620. 
  2. Meinild, A.K., Klaerke, D., Loo, D.D.F i in. (1998 r.) The human Na+/glucose cotransport is a molecular water pump. Journal Physiology. 508:15-21.
  3. Thomson, A.B., Keelan, M., Thiesen, A., Clandinin, M.T., Ropeleski, M., Wild, G.E. (2001 r.) Small bowel review: Normal Physiology Part 1. Dig Dis Sci. 46(12):2567-87.
  4. Shi, X., & Passe, D. H. (2010 r.) Water and solute absorption from carbohydrate-electrolyte solutions in the human proximal small intestine: a review and statistical analysis. Int J Sport Nutr Exerc Metab, 20(5):427-42.
  5. Loo, D. D., Zeuthen, T., Chandy, G., & Wright, E. M. (1996 r.) Cotransport of water by the Na+/glucose cotransporter. Proceedings of the National Academy of Sciences, 93(23), 13367-13370.
  6. Stellingwerff, T & Cox, GR. (2014 r.) Systematic review: Carbohydrate supplementation on exercise performance or capacity of varying durations. Appl Physiol Nutr Metab. wrzesień 2014 r.;39(9):998-1011.
  7. Wilson. PB., Ingraham, SJ. (2015 r.) Glucose-fructose likely improves gastrointestinal comfort and endurance running performance relative to glucose-only. Scand J Med Sci Sports. [publikacja elektroniczna przed drukiem].
  8. Currell, K & Jeukendrup, A.E. (2008 r.) Superior endurance performance with ingestion of multiple transportable carbohydrates. Med Sci Sports Exerc. 40(2):275-81.
  9. Triplett, D., Doyle, D., Rupp, J., Benardot, D. (2010 r.) An isocaloric glucose-fructose beverage’s effect on simulated 100-km cycling performance compared with a glucose-only beverage. Int J Sport Nutr Exerc Metab. 20(2):122–31
  10. Tarpey, M.D., Roberts, J.D., Kass, L.S., Tarpey, R.J., Roberts, M.G. (2013 r.) The ingestion of protein with a maltodextrin and fructose beverage on substrate utilisation and exercise performance. Appl Physiol Nutr Metab. 38(12):1245-53.
  11. Rowlands, D.S., Swift, M., Ros, M., Green, J.G. (2012 r.) Composite versus single transportable carbohydrate solution enhances race and laboratory cycling performance. Appl Physiol Nutr Metab. 37(3):425-36.
  12. Baur, D.A., Schroer, A.B., Luden, N.D., Womack, C.J., Smyth, S.A., Saunders, M.J. (2014 r.) Glucose-fructose enhances performance versus isocaloric, but not moderate, glucose. Med Sci Sports Exerc. 46(9):1778-86.
  13. Rowlands, D.S., Thorburn, M.S., Thorp, R.M., Broadbent, S.M., Shi, X. (2008 r.) Effect of graded fructose co-ingestion with maltodextrin on exogenous 14C-fructose and 13C-glucose oxidation efficiency and high-intensity cycling performance. J Appl Physiol. 104:1709–19.
  14. O’Brien, W.J & Rowlands, D.S. (2011 r.) Fructose-maltodextrin ratio in a carbohydrate-electrolyte solution differentially affects exogenous carbohydrate oxidation rate, gut comfort, and performance. Am J Physiol Gastrointest Liver Physiol. 300(1):G181–9.
  15. O’Brien, W.J., Stannard, S.R., Clarke, J.A., Rowlands, D.S. (2013 r.) Fructose–maltodextrin ratio governs exogenous and other CHO oxidation and performance. Med Sci Sports Exerc. 45(9):1814-24.
  16. Rowlands, D.S., Swift, M., Ros, M., Green, J.G. (2012 r.) Composite versus single transportable carbohydrate solution enhances race and laboratory cycling performance. Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism. 37(3): 425-436.
  17. Smith, J.W., Pascoe, D.D., Passe, D., Ruby, B.C., Stewart, L.K., Baker, L.B., i in. (2013 r.) Curvilinear dose-response relationship of carbohydrate (0–120 g·h−1) and performance. Med Sci Sports Exerc. 45(2):336-41.
  18. Roberts, J.D., Tarpey, M.D., Kass, L.S., Tarpey, R.J., Roberts, M.G. (2014 r.) Assessing a commercially available sports drink on exogenous carbohydrate oxidation, fluid delivery and sustained exercise performance. J Int Soc Sports Nutr. 11(1):1-14.
  19. Jentjens, R.L., Underwood, K., Achten, J., Currell, K., Mann, C.H., Jeukendrup, A.E. (2006 r.) Exogenous carbohydrate oxidation rates are elevated after combined ingestion of glucose and fructose during exercise in the heat. J Appl Physiol. 100(3):807-16.
  20. Jeukendrup, A.E & Moseley, L. (2010 r.) Multiple transportable carbohydrates enhance gastric emptying and fluid delivery. Scand J Med Sci Sports. 20(1):112-21.
  21. Davis, J.M., Burgess, W.A., Slentz, C.A., Bartoli, W.P. (1990 r.) Fluid availability of sports drinks differing in carbohydrate type and concentration. Am J Clin Nutr. 51(6):1054-7.
  22. Jentjens, R.L., Venables, M.C., Jeukendrup, A.E. (2004 r.) Oxidation of exogenous glucose, sucrose, and maltose during prolonged cycling exercise. J Appl Physiol. 96(4):1285-91.
  23. Jentjens, R.L., Achten, J., Jeukendrup, A.E. (2004 r.) High oxidation rates from combined carbohydrates ingested during exercise. Med Sci Sports Exerc. 36(9):1551-8.
  24. Wallis, G.A., Rowlands, D.S., Shaw, C., Jentjens, R.L., Jeukendrup, A.E. (2005 r.) Oxidation of combined ingestion of maltodextrins and fructose during exercise. Med Sci Sports Exerc. 37(3):426-32.
  25. Jentjens, R.L., Moseley, L., Waring, R.H., Harding, L.K., Jeukendrup, A.E. (2004 r.) Oxidation of combined ingestion of glucose and fructose during exercise. J Appl Physiol. 96(4):1277-84.
  26. Jentjens, R.L & Jeukendrup, A.E. (2005 r.) High rates of exogenous carbohydrate oxidation from a mixture of glucose and fructose ingested during prolonged cycling exercise. Brit J Nutr. 93:485-92.
  27. Fuchs, C.J., Gonzalez, J.T., Beelen, M., Cermak, N.M., Smith, F.E., Thelwall, P.E., Taylor, R., Trenell, M.I., Stevenson, E.J., van Loon, L.J. (2016 r.) Sucrose ingestion after exhaustive exercise accelerates liver, but not muscle glycogen repletion compared with glucose ingestion in trained athletes. J Appl Physi. [publikacja elektroniczna przed drukiem].

Recenzje:

Jeukendrup, A.E. (2010 r.) Carbohydrate and exercise performance: the role of multiple transportable carbohydrates. Curr Opin Clin Nutr Metab Care. lipiec;13(4):452-7.

Rowlands, D.S., Houltham, S., Musa-Veloso, K., Brown, F., Paulionis, L., Bailey, D. (2015 r.) Fructose-Glucose Composite Carbohydrates and Endurance Performance: Critical Review and Future Perspectives. Sports Med. listopad;45(11):1561-76.